Związek Nauczycielstwa Polskiego
Zarząd Oddziału ZNP w Pszczynie

Podwyżka, czyli obniżka?

13 marca 2017

GN nr 10

Czy zamiast obiecanego harmonogramu podwyżek; nauczycieli czeka harmonogram obniżek? A także konieczność przepracowania np. miesiąca bez pensji albo dodatku motywacyjnego? Dotarliśmy do szczegółów nowego, zaprojektowanego przez MEN systemu wynagradzania nauczycieli – pisze Głos Nauczycielski w najnowszym numerze!

Temat z okładki: Nowy system wynagradzania. Podwyżka, czyli obniżka?
Pieniądze w subwencji oświatowej tylko na pensje nauczycieli, którzy są ujęci w ramówkach! Premie zamiast dodatku motywacyjnego wypłacane raz na pół roku, wypłata „z dołu”, a nie „z góry”, likwidacja średnich wynagrodzeń – to niektóre z pomysłów MEN na zmiany w systemie wynagradzania nauczycieli, do których dotarł Głos Nauczycielski. Kontynuujemy nasz temat! Więcej w GN nr 10 z 8 marca br.


Oprócz tego w numerze:
■ Po ogłoszeniu zmian w ustroju szkolnym lawinowo wzrosła liczba nauczycieli ubiegających się o świadczenie kompensacyjne. To efekt reformy, o którym się nie mówi!
■ Szkołom brakuje pieniędzy na asystentów, większe sale lekcyjne, podstawowe remonty i naprawy. Mimo to lekką ręką wydaje się setki milionów złotych na reformę Anny Zalewskiej.
■ Wspierajmy uczennice – niech uwierzą w swój intelekt. To ważne, bo według badań już w wieku sześciu lat dziewczynki zaczynają wierzyć, że są mniej błyskotliwe niż chłopcy.
■ Ku dojrzałości – rozwój myślenia krytycznego, czyli jak zamiast dawania gotowych odpowiedzi uczyć samodzielnego analizowanie sytuacji i uzasadniania sądów. Cykl Tomasza Garstki.
■ „Bliżej prawa”: Druga umowa w innej szkole – zakaz i zgoda dyrektora; Zaliczanie pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do stażu; Uwaga na umowy cywilnoprawne w oświacie.
Polecamy!

EWYDANIE TUTAJ.